۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۴۸

"هرمز و افسانه‌های گمشده"‌ و "داستان‌های شاهنامه" با طعم انیمیشن ایرانی

"هرمز و افسانه‌های گمشده"‌ و "داستان‌های شاهنامه" با طعم انیمیشن ایرانی

انیمیشن‌های "هرمز و افسانه‌های گمشده"‌ و "داستان‌های شاهنامه" یکی در فضای بندرعباس و دیگری با محوریت قصه‌های شاهنامه از شبکه پویا روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، "هرمز و افسانه‌هاي گم شده"‌ به کارگردانی هادي و جمال رحمتي در 13 قسمت 11 دقيقه‌ای در صدا و سیمای مرکز هرمزگان ساخته شده است.

این انیمیشن داستان پسر نوجواني به نام هرمز در جستجوی كتابي است كه شخصيت منفي داستان به نام دست قرمز آن را دزديده. هرمز به همراه دوستان خود يعني ناخدا، ديده‌بان، حكيم و چند نفر ديگر به راه مي افتد و در اين راه به موانع بسياري بر مي‌خورد.

فضاي این قصه فانتزي است و براي گروه سني نوجوان توليد شده است. ساخت انيميشن‌هاي اين چنيني باعث رشد اين صنعت در شهرستان‌ها خواهد شد.

روش ساخت اين مجموعه كات اوت و طراح كاراكتر آن هادي رحمتي است. همچنین طراحی فضا برعهده افسانه صانعي بوده و انيماتورهای این انیمیشن نیز شيدا جمالي، مريم فرحزادی و سميرا آدينه بوده‌اند.

"هرمز و افسانه‌های گمشده" از امروز شنبه ساعت 16 روی آنتن شبکه پویا می‌رود.

همچنین پویانمایی دیگری که پخش آن از فردا آغاز می‌شود، "داستان‌های شاهنامه" به کارگردانی سید محمود صائمین است که از سوگ سیاوش تا رستم و سهراب را دربرمی‌گیرد.

صائمین در این زمینه به مهر گفت: همه قصه‌های شاهنامه، قابلیت داستانی شدن و تبدیل به انیمیشن را دارند. ما 14 نمونه از داستان‌های شاهنامه فردوسی همچون سوگ سیاوش، داستان فرود، رستم و سهراب، اکوان دیو، کیومرث و جام جمشید را به انیمیشن‌هایی با تکنیک دو بعدی تبدیل کردیم. اما چون تعداد قسمت‌های ما محدود و حدود 14 قسمت بود، نتوانستیم تعداد بیشتری از داستان‌ها را به انیمیشن تبدیل کنیم.

"داستان‌های شاهنامه" در 13 قسمت 21 دقیقه‌ای با تکنیک 2 بعدی تولید شده و از فردا یکشنبه 9 تیرماه از ساعت 22 از شبکه پویا پخش می‌شود.

کد خبر 2086116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha